Bardzo wiele osób decyduje się na zakup roweru elektrycznego, ponieważ jest to pojazd tani w eksploatacji, ekologiczny, a jednocześnie bardzo wydajny, co jest jego największą zaletą. Bowiem w przypadku niektórych modeli możliwe jest przejechanie aż stu kilometrów bez konieczności ładowania.
Serwisy rowerowe Boscha
W rowerach elektrycznych zazwyczaj instalowane są silniki marki Bosch, zapewne dlatego, iż jest to firma, która specjalizuje się w produkcji małych jednostek napędowych. Silniki tej firmy znajdziemy przecież w pilarkach, wiertarkach udarowych, dmuchawach, etc. Zatem nie jest dziwne, że skorzystano z doświadczenia tej firmy zlecając jej komercyjną produkcję silników rowerowych. Był to strzał w dziesiątkę i wielu producentów rowerów elektrycznych korzysta wyłącznie z układów napędowych tej marki. Bosch produkuje jednak nie tylko napęd, ale także baterie do e-rowerów. Są one nie tylko odporne na uszkodzenia i warunki atmosferyczne, ale przede wszystkim bardzo żywotne. W nieco lepszych wersjach rowerów elektrycznych baterie pozwalają na przejechane od osiemdziesięciu do stu kilometrów bez konieczności ponownego ładowania. A sto kilometrów to nie jest mały dystans, bowiem to odległość równa drodze z Krakowa do Zakopanego. Jednak pamiętajmy, że każdy, nawet najlepszy sprzęt może ulec awarii, a wtedy tylko serwis rowerów Bosch będzie nam w stanie pomóc. Są one niemal w każdym mieście i zatrudniają tylko profesjonalistów. Dzięki temu mamy pewność, że nasz sprzęt jest w dobrych i pewnych rękach.
Jeżeli chodzi o serwisowanie rowerów elektrycznych, to dziś nie jest problem. Jednak do niedawna, gdy tych jednośladów było mniej, było też znacznie mniej serwisów i nierzadko należało jechać na teren innego województwa, na szczęście to już historia.